O zbiórkach publicznych
Zbiórki publiczne to jedno z głównych żródeł finansowania działań prowadzonych przez Fundację Panaceum.
Zbiórka publiczna to wszelkie publiczne zbieranie ofiar w gotówce lub naturze na pewien z góry określony cel, które wymaga pozwolenia właściwego urzędu. Cel przeprowadzanej zbiórki musi być ściśle określony przez przeprowadzającego zbiórkę i musi być (łącznie):
-
godny poparcia ze względu na interes publiczny, a więc przede wszystkim cel religijny, państwowy, oświatowy, zdrowotny, kulturalno-społeczny lub społeczno-opiekuńczy,
-
zgodny z prawem
-
zgodny ze statutem stowarzyszenia lub organizacji.
Zbiórka publiczna może być zorganizowana przez organizacje pozarządowe posiadające osobowość prawną, np. fundacje, stowarzyszenia zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. Jeśli publicznie zbieramy pieniądze na z góry określony cel to musimy mieć na to pozwolenie. Pozwolenie na zbiórkę publiczną wydaje odpowiedni urząd zależnie od obszaru, na którym odbędzie się zbiórka. Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 marca 1933 r. o zbiórkach publicznych (Dz. U. Nr 22, poz.162 z późn. zm.), art. 1, art. 3
Fundacja Panaceum corocznie przeprowadza zbiórki na terenie miasta Płocka. Przeprowadzenie zbiórki publicznej na tak dużą skalę (całe miasto Płock) w bezpośredni sposób przyczynia się do propagowania i kreowania pozytywnych i cennych społecznie postaw. Zbiórki publiczne są doskonałą formą na uwrażliwienie mieszkańców naszego miasta na pomoc drugiemu człowiekowi i powodują, iż mieszkańcy miasta angażują się w rozwiązywanie problemów istniejących w społeczności lokalnej.
Dotychczas przeporowadzono następujące zbiórki publiczne:
- Rok 2007. Na podstawie Decyzji Prezydenta Miasta Płocka Nr 6/2007 z dnia 1 czerwca 2007 roku przeprowadzono na terenie miasta Płocka zbiórkę publiczną w postaci sprzedaży „cegiełek wartościowych” o nominałach 5 zł., 10 zł, 20 zł., a zebrane środki pieniężne przeznaczono na organizację imprez okolicznościowych i kulturalno – rekreacyjnych dla mieszkańców tego Domu.
- Rok 2008. Na podstawie Decyzji Prezydenta Miasta Płocka Nr 1/2008 z dnia 27 lutego 2008 roku przeprowadzono na terenie miasta Płocka zbiórkę publiczną w postaci sprzedaży „cegiełek wartościowych” o nominałach 5 zł., 10 zł, 20 zł., a zebrane środki pieniężne przeznaczono na organizację imprez okolicznościowych i kulturalno – rekreacyjnych dla mieszkańców tego Domu.
- Rok 2009. Na podstawie Decycji Prezydenta Miasta Płocka Nr 3/2009 z dnia 27 lutego 2009 roku przeprowadzono na terenie miasta Płocka zbiórkę publiczną w postaci sprzedaży „cegiełek wartościowych” o nominałach 5 zł., 10 zł, 20 zł., a zebrane środki pieniężne przeznaczano na organizację imprez okolicznościowych i kulturalno – rekreacyjnych dla mieszkańców tego Domu.
- Rok 2010. Na podstawie Decyzji Prezydenta Miasta Płocka Nr 2/2010 z dnia 31 marca 2010 roku przeprowadzono na terenie miasta Płocka zbiórkę publiczną w postaci sprzedaży „cegiełek wartościowych” o nominałach 5 zł., 10 zł, 20 zł., a zebrane środki pieniężne przeznaczono na organizację imprez okolicznościowych i kulturalno – rekreacyjnych dla mieszkańców tego Domu.
więcej informacji o aktualnie prowadzonych przez Fundację zbiórkach publicznych znajduje się w zakładce WESPRZYJ FUNDACJĘ - KUP CEGIEŁKĘ
 |